• چهارشنبه ۱۵ فروردین ماه، ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸
  • دسته بندی : سیاسی
  • کد خبر : 971-892-5
  • خبرنگار : ----
  • منبع خبر : ----

/سال حمایت از کالای ایرانی/

رضایتمندی مشتری از کالای ایرانی باید جدی گرفته شود

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه یکی از مواردی که برندهای ایرانی نادیده می گیرند، مسئولیت اجتماعی برند است، مسئولیت اجتماعی برندها همان مجموعه وظایف و تعهداتی است که آنها  باید در جهت حفظ، مراقبت و کمک به جامعه‌ای که در آن فعالیت می‌کنند، انجام دهند.

ناهید تاج الدین در گفت و گو با خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، با اشاره به لزوم حمایت از کالای ایرانی، اظهار کرد: کالای ایرانی باید وارد نظام عرضه و تقاضا شود و حمایت از کالای ایرانی باید در نظام عرضه و تقاضا شکل گیرد. این به آن معنی است که عرضه کنندگان و تقاضا کنندگان باید انگیزه حمایت از کالای ایرانی را داشته باشند و انتفاع مادی و معنوی آن نصیب هر دو شود.

وی افزود: برای حمایت عرضه کنندگان از کالای ایرانی باید برای کالای داخلی قابلیت رقابتی ایجاد کرد، کالای ایرانی باید مزیت نسبی داشته باشد به نحوی که عرضه کنندگان بتوانند در رقابت با سایر کالاها، کالای ایرانی را به خوبی در بازار عرضه کنند، چرا که حمایت عرضه کنندگان از کالای ایرانی خود به مثابه کاهش قاچاق کالا است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای حمایت تقاضا کنندگان از کالای ایرانی باید ضمن به رسمیت شناختن حق انتخاب برای تقاضا کننده، رضایتمندی مشتریان را از کالای ایرانی افزایش داده و این مهم نیازمند کیفی تر شدن کالای ایرانی است.

تاج الدین تصریح کرد: کالاهای ایرانی باید پیش از هر چیز اعتماد نظام عرضه و تقاضا را به خود جلب کنند و جلب این اعتماد نیازمند سلسله اقدامات و عملیات است. 

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: متاسفانه یکی از مواردی که برندهای ایرانی نادیده می گیرند، مسئولیت اجتماعی برند است، مسئولیت اجتماعی برندها همان مجموعه وظایف و تعهداتی است که آنها باید در جهت حفظ، مراقبت و کمک به جامعه‌ای که در آن فعالیت می‌کنند، انجام دهند.

تاج الدین اضافه کرد: کالاهای ایرانی باید برای جلب اعتماد مردم، مسئولیت های اجتماعی خود را جدی تر بگیرند و دغدغه توسعه پایدار داشته باشند، وفادارسازی مشتریان به کالای ایرانی مستلزم انجام مسئولیت اجتماعی توسط برندهای ایرانی است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: برای انجام مسئولیت اجتماعی توسط کالاها و برندهای ایرانی آن ها باید به سمت کارآفرینی اجتماعی حرکت کنند و کسب سود را  با خیر اجتماعی همراه  کنند، متاسفانه رتبه کارآفرینی اجتماعی ایران به گواه مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اگرچه 13 پله صعود کرده است، اما در حال حاضر 72 در میان 137 کشور جهان است.

تاج الدین افزود: از طرف دیگر برای جلب اعتماد، کالاهای ایرانی باید به سمت نوعی اقتصاد اجتماعی حرکت کرد و از ظرفیت های بخش تعاونی بیشتر و بهتر بهره گیرند و به این صورت آن ها بخش های مختلف جامعه را در انتفاع  کالای ایرانی شریک و این چنین حمایت از کالای ایرانی را نهادینه کنند.

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به عنوان عضو کمیسیون اجتماعی معتقدم مهمترین فاکتور برای وفادارسازی مشتریان به کالای ایرانی و حمایت از آن، احیای مسئولیت های اجتماعی آن ها است. مسئولیت های اجتماعی که اگر کالاهای ایرانی آن را جدی بگیرند همپای حس وطن دوستی می تواند برای جامعه انگیزه حمایت از آنها را ایجاد کند.

کد خبرنگار:13023

1445953973591_telisna3.jpg


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: