• یکشنبه ۲۰ خرداد ماه، ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷
  • دسته بندی : فرهنگی و هنری
  • کد خبر : 973-5594-5
  • خبرنگار : ----
  • منبع خبر : ----

در فیلم‌های مونیجو شخصیت اصلی قهرمان نیست

یک مدرس سینما و ادبیات نمایشی گفت: در فیلم ها مونجیو شخصیت اصلی یک قهرمان است که این قهرمان دیگران را نجات می دهد، اما در تمام فیلم های  اين كارگردان قهرمان شخصیت اصلی نیست.
  
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، سیاوش گلشیری در نقد فیلم "فارغ‌التحصیلی" اظهار کرد: بحث ما سینما مونجیو است و دوست داران سینما باید فیلم "چهار ماه و سه هفته و دو روز" و آن سوی تپه ها راهم تماشا کنند. چرا که بحث ما بر سه فیلم "فارغ اتحصیل"،" چهار ماه و سه هفته و دو روز" و " آن سوی تپه ها" است که بتوانیم مولفه های سینما مونجیو و تاثیرگذاری هایش را نمایش دهیم.

وی افزود: بعد از جنگ جهانی دوم به هرجهت رومانی به بلوک سیاسی پیوست و دوره کمونیستی شکل گرفت که وضعیت عجیب غریبی است. در سال1990 میلادی به بعد دوره ریاضت اقتصادی است که در رومانی آغاز می شود و در سال 2000 اتحادیه اروپا در کنار بلغارستان از جمله فاسد ترین کشورهای اروپا جای می‌گیرد همچنین درسال2007  میلادی به اتحادیه اروپا می پیوندد.

این فیلم نامه نویس با اشاره به اینکه ویژگی های مستقل سینما رومانی نگرش به گرایش نوعی رئالیسم اجتماعی است که مضامین روان شناسانه دارد، ادامه داد: نقد دوران سلطه شوروی، داستان ها مینیمال است، مشهور از مضامینی که در رابطه با آزادی است، مشکلات انسان امروز، نماهای طولانی که عموما شخصیت ها را از روبرو نمایش می دهد، پرهیز از هرگونه حذف به قرینه، دوربین روی دست و همچنین بازی بدون اغراق به در این فیلم به نمایش گذاشته می شود. 

گلشیری تصریح کرد: مونجیو فیلمساز جوانی است که پیش از 40 سالگی در سال 2007 میلادی برای چهارماه و سه هفته و دوروز نخل طلایی کن را گرفت. همچنین در سال های 2002 فیلم قدر، 2005 فیلم گمشده و پیدا 2007 چهارماه و سه هفته و دوروز 2009داستان هایی از دوران طلایی 2012 آن سوی تپه ها 2016 و فارغ التحصیل را ساخته است. 

وی با اشاره به اینکه در سال 2016 میلادی مونجیو و آقای فرهادی رقیب یک دیگر بوده اند به ویژگی های مونجیو اشاره کرد و گفت: پیچیدگی رفتار انسانی نوع پرداخت به شخصیت‌ها کاملا ویژه است، در مواجه با جامعه ای که دیکتاتوریست و علیه سلطه است، پرداخت شخصیت ها جامعه شناختی و روان شناختی بوده و پرهیز از کات های سریع و استفاده از نماهای بلند است. 

این فیلم نامه نویس خاطر نشان کرد: در فیلم های مونیجو شخصیت اصلی یک قهرمان است که این قهرمان دیگران را نجات می دهد، اما در تمام فیلم های مونجیو قهرمان شخصیت اصلی نیست.  


انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: