• سه شنبه ۱۱ دی ماه، ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵
  • دسته بندی : اجتماعی
  • کد خبر : 9710-4190-5
  • خبرنگار : ----
  • منبع خبر : ----

مستشار شعبه ۳ دادگاه کیفری یک اصفهان:

تکنولوژی بسترهای اجتماعی را تغییر داده

مستشار شعبه ۳ دادگاه کیفری یک اصفهان گفت: رشد افسار گسیخته تکنولوژی بسترهای اجتماعی را تحت‌الشعاع قرار داده و نمی‌توان آموزش و پرورش را مقصر تمام مشکلات دانست.

به گزارش ایسنا- منطقه اصفهان، مهرداد صیاف زاده صبح امروز در میز گرد "در حاشیه آموزش"  اظهار کرد: نمیتوان تمام مشکلات را به گردن آموزش و پرورش انداخت.

وی ادامه داد: با توجه به زندگی در عصر رشد تکنولوژی و حضور افسار گسیخته شبکه‌های اجتماعی، بسترهای اجتماعی تحت شعاع قرار گرفته‌اند و لازمه حضور در این بستر، افزایش سواد رسانه‌ای و برخورد با تکنولوژی است.

مستشار شعبه ۳ دادگاه کیفری یک اصفهان افزود: در این بحث باید به کودکان توجه ویژه داشت. امروزه کودکان هم به دنیای تکنولوژی راه یافت‌اند. با حضور جمهوری اسلامی در کنوانسیون حقوق کودک و با توجه به اینکه یکی از شاخصه‌های توسعه پایدار در جوامع پیشرفته، حراست از کودکان است، مسئله آسیب‌های اجتماعی باید بطور ویژه در بخش های دولتی مورد نظارت قرار بگیرد.

صیاف‌زاده اضافه کرد: شیوه‌های آموزشی در دنیا تغییر کرده و ماهم باید متناسب با این تغییرات بدنبال راهکارهایی بگردیم که با رشد تکنولوژی، کودکان را پاسخگو باشیم. نمیتوان مشکلات را به گردن آموزش و پرورش انداخت و باید با مشارکت رسانه‌ها، تلویزیون خانوادهبا تکنولوژی حرکت کنیم.

وی افزود: متاسفانه در بعضی خانواده ها گفت  وگو وجود ندارد، در همه کشورهای جهان آسیب ها رخ میدهند و کشور ما به سبب آموزه های دینی ما کمتر شاهد این آسیب ها بوده است. اما این نگرانی ها در چندسال اخیر در خانواده ها افزایش یافته چون این وقایع را نداشتیم و اخیرا رخ میدهد.

وی با اشاره به یک آسیب پیش آمده در مدرسه‌ای از مدارس اطراف اصفهان گفت: مدیر توان کمک رسانی به دانش‌آموز را نداشت و این نشان می‌دهد بچه‌ها نمی‌دانند در مقابله با مشکلات باید به چه کسی رجوع کنند.  بچه ها به سبب نرسیدن به رشد فیزیکی و عقلی بیشتر در معرض خطر هستند.

مستشار شعبه ۳ دادگاه کیفری یک اصفهان ادامه داد: خانواده ها و مدیران در کارگاه‌های آموزشی باید توجیه شوند. کودک آزاری‌ها اکثرا ناشی از ازدواج های مجدد والدین است. از کارشناسان خبره به خصوص در مسایل روانشناسی در مدارس کمتر استفاده میکنیم.

صیاف‌زاده افزود: مدرسه را محیط با نشاط می‌دانستیم اما امروز چنین نیست. در دانش‌آموزان نوعی نا امیدی وجود دارد و دانش‌آموزان می‌گویند درس بخوانیم که در آینده همچون دیگران بیکار بمانیم؟

وی ادامه داد: بچه باید در مدرسه پناهگاهی داشته باشد و ناراحتی خود را منتقل کند و با برخورد‌های به موقع اقدام‌ کنیم. دفتر حمایت از کودکان.در دادگستری در مدارس هم باید تعریف و فعال شود و از پلیس و مددکاران اجتماعی استفاده کنیم.

مستشار شعبه ۳ دادگاه کیفری یک اصفهان گفت: امروز مدارس ما باید مکانی آکنده از محبت و امنیت باشند و قوانین هم در همین جهت هستند کودکان امروز در امور مدارس مشارکت نمی‌کنند و در خانواده‌ها هم از این مشارکت‌ها استقبال نمی‌شود. اهداف خانواده‌ها فقط درس شده و کودکان از جهات معنوی به رشد کامل نرسیده‌اند.

صیاف‌زاده ادامه داد: کودکان امروز در امور مدارس مشارکت نمی‌کنند در خانواده‌ها هم از مشارکت‌ها استقبال نمی‌شود و اهداف خانواده‌ها فقط درس و رشد تحصیلی شده درحالیکه کودکان ما از جهات معنوی به رشد کامل نرسیده‌اند. باید از تمام ظرفیت‌های جامعه برای رسیدن کودکان به رشد معنوی استفاده شود و نه تنها به آموزش و پرورش چشم داشت.

وی ادامه داد: برای ورود سازمان‌های مردم نهاد به آموزش و پرورش ضرفیت قانونی نیز وجود دارد و لازم است موسسات مردم نهاد به این مساله وارد شوند. حتی در برخی از موارد سمن‌ها مسئولیت دارند. تنها به اراده‌ای ملی نیاز است. 

انتهای پیام

ارسال خبر به دوستان

* گیرنده(ها):

آدرس ایمیل ها را با علامت کاما از هم جدا نمایید. (حداکثر 3 آدرس پست الکترونیکی گیرنده را وارد نمایید)
متن ارسال:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:
آدرس سایت شما:
* آدرس پست الکترونیکی:
* متن:
* کد مقابل را وارد نمایید: